Thursday, December 2, 2010

Potonganz Mikro I

Akhirnya, saya terpaksa mengalah.. Impian saya sjak dri kecil terpaksa dilupakan kerana saya tidak berbakat dalam sesuatu perkara. Walaupun saya dibesarkan dengan cara yg biasa diamalkan oleh keluarga yg bahagia,
tidak semestinya kemahuan kita tercapai. Saya perlu akur dgn dri sendiri kerana saya tidak berbakat dalam byk hal. Antaranya,

Melukis dgn cantik dan menarik 

ckgu: apakah cita2 awak?
saya: peeeluuukiiisss ciikguu~!

semasa kecil, saya mempunyai keinginan utk menjadi seorang pelukis. Saya mempunyai kemahiran melukis
pada ketika itu. (pada ketika itu shj) So, demikianlah cerita saya. Jikalau guru itu masih hidup dan melihat
lukisan saya pda ketika ini (2010) beliau pasti terkejut & berhujah:

"pale hatokk kau!"

Baik, saya terima.

Mendeko halaman rumah/bilik (Menyusun atur keadaan rumah)

kakak: kemas bilik!

ok, secara jujurnya bilik saya sememangnya bersepah dan tidak terurus.

Semasa berhajat hendak mengalihkan jam dinding ke bhagian yg lain, saya baru terigt.
jam dinding itu sudah lama tidak bernyawa. So, pada suatu hari, bpk pn blikn la sel kering
berjenama 'eveready' utk menggantikn bateri usang tersebut.
Eveready AA Size

 kini hati saya kembali girang seperti dulu.  Bpk juga blikan screwdriver, hammer, paku, skru, screwdriver dan hammer  (sengaja diulang kerana telah membelinya byk kali dan hilang). tugas saya sebgai penghuni bilik blakang  rumah En. Zul, saya mengetuk la paku ke dalam dinding sprti biasa dan seterusnya gantungkn jam tadi. Tidak lama selepas itu, jam itupun jtuh ke lantai secara ttbe kerana tdak dipaku tanpa mengikut prosedur asal utk menggantungkn jam. x faham? (paku x ckup dalam) faham?

sejak hari itu la saya tahu saya x berbakat dalam kerja2 sedemikian...

Membaca buku

kenapa baca buku pn perlukan bkat? sememangnya perlu ada! jika tidak anda semua mungkin terkeruk keruk seperti beruk yg dahagakan jawapan ketika kertas peperiksaan terdampar di atas meja.  Mengapakah saya berkata begitu? Kerana orang yg berkemahiran membaca hanya boleh ddapati pada org yg mempunyai semangat luar biasa terhadap buku. xjemu ke baca buku ni? Hurmm.. saya x ada kemahiran tersebut, saya makhluk biasa dan tidak luar biasa. saya juga akan tertido ketika membaca buku seperti orang biasa yg lain





       

No comments:

Post a Comment